Search
Close this search box.

Onze Service & Support Xperts gaan een stap verder om u te helpen

Service

Diensten

BRS ondersteunt het continu functioneren van uw laboratoriumapparatuur door een compleet pakket aan technische en analytische dienstverlening, kwaliteitsproducten en gekwalificeerde technische support aan te bieden.

Onze technische en ondersteunende diensten in het kort:

  • Installatie van nieuwe apparatuur op maat
  • Upgrades aan reeds aanwezige apparatuur
  • Technische ondersteuning (hardware & software)
  • IQPQOQ en rapportage
  • Validatie en kalibratiediensten
  • Preventief onderhoud
  • Servicecontracten
  • Respons binnen 24 uur tijdens kantooruren mogelijk


Het onderhoud van uw laboratoriuminstrumenten is te verdelen in twee categorieën: preventief en correctief. Preventief onderhoud is bedoeld om de kans op storingen en fouten te minimaliseren, zodat uw investering in laboratoriumapparatuur een maximaal rendement oplevert. Storingen zijn altijd vervelend en onverwacht. Maar een gestructureerd programma voor regelmatig onderhoud verkleint de kans op een storing en verlaagt de operationele kosten van het systeem. Een dergelijk onderhoudsprogramma minimaliseert downtime, zodat u uw klanten niet teleur hoeft te stellen.

De planning van preventief onderhoud is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder het soort apparatuur en omgevingsfactoren zoals de omstandigheden in het laboratorium/de installatie, het belang van het systeem voor uw bedrijf. 

BRS stelt samen met u een passende planning voor preventief onderhoud op, dat aansluit op uw behoeften. De planningen voor preventief onderhoud worden opgesteld op basis van een complete technische beoordeling, gericht op de revisie of vervanging van onderdelen die een grote kans op slijtage hebben, reiniging van het systeem, en daaropvolgend functionaliteitstests.

Vervolgens ontvangt u van BRS een onderhoudsrapport en validatie-/kalibratierapporten die aansluiten op uw kwaliteitssysteem.
Corrective maintenance is required when your system breaks down or when your results are not as required. Our team of qualified and well-trained engineers are quickly on-site, which reduces your downtime and gets you back on track as soon as possible.

Correctief onderhoud is vereist als uw systeem defect raakt of uw resultaten niet zijn als verwacht. Doordat onze ervaren en hooggekwalificeerde technici snel bij u op locatie zijn, wordt de downtime geminimaliseerd en kunt u zo snel mogelijk weer verder.

Supportactiviteiten

BRS biedt u alle support die u nodig hebt!

Onze supportafdeling bestaat uit hooggekwalificeerde productspecialisten met uitgebreide kennis van apparatuur, software en applicaties. Onze service & support-engineers hebben direct contact met onze leveranciers, worden regelmatig getraind in de nieuwste ontwikkelingen en zijn gecertificeerd voor IQ-OQ-installaties en -validaties.

Naast advisering bij de aankoop van een instrument, laten onze service & support-engineers u de apparatuur ook in de praktijk ervaren, met demonstraties in uw lab of in het laboratorium van BRS. Wij nodigen onze klanten regelmatig uit voor workshops en seminars om de unieke toepassingen van de producten en diensten te ontdekken.

Voor speciale toepassingen voert ons team haalbaarheidsonderzoek uit en test het uw analyse, zodat u die kunt optimaliseren voor de gewenste resultaten.

Ons service & support-team installeert alle nieuwe apparatuur en/of upgrades aan bestaande systemen bij u op locatie. Gebruikerstrainingen en/of toepassingstrainingen kunnen worden georganiseerd en aangepast op basis van uw behoeften.

Ons team kan de nodige protocollen voor validatie en prestatiekwalificatie ontwikkelen en uitvoeren. Onze validatiediensten zijn speciaal opgezet voor gebruikersacceptatietests conform alle geldige regelgeving inzake GMP, GLP en 21 CFR Part 11. Wij kunnen protocollen leveren voor Installation Qualification and Operational Qualification (IQ/OQ). PQ-validaties (Performance Qualification), kalibraties en veiligheidscertificeringen zijn ook beschikbaar. BRS maakt gebruik van gecertificeerde meetinstrumenten en levert professionele rapporten af, inclusief checklists die voldoen aan de vereisten van uw kwaliteitssysteem. Elke validatie of kalibratie wordt door middel van een rapport gedocumenteerd.

Onze uitgebreide support...
in het kort

Productdemonstraties (on-site of in het laboratorium van BRS)

Installaties

Technische en toepassingstrainingen

Applicatie-ondersteuning

IQ/OQ/PQ-protocollen, validaties, kalibraties en veiligheidscertificeringen

Remote helpdesk

Workshops en seminars voor gebruikers

Vraag een interventie